White Hot: The Rise and Fall of Abercrombie&Fitch

Tak som si navykol na úroveň dokumentov z produkcie Netflixu, že som ich kedysi hltal jeden za druhým, aj keď ma samotná téma až tak nezaujímala. Videl som ich desiatky a bolo mi fuk, či to boli kriminalistické veci v štýle Making a Murderer alebo Staircase, veci o športe ako Losers, spoločenské uchechtávky typu F.Y.R.E, či Downfall, poprípade úplné bizarnosti na čele s Don't Fuck With Cats. Spoločným menovateľom takmer vždy bola padnutá sánka pri pozeraní a neodbytný pocit, že toto a takto sa hádam ani nemohlo stať, ale ak sa stalo, tak je úžasné, že práve o tomto vznikol dokument. 

Nuž a v tomto duchu som sa s podobnou vervou včera vrhol na White Hot - dokument o tom ako vyletel a postupne nazad zletel obchodný reťazec s predraženými handrami Abercrombie & Fitch. Ako človek čo obchody A&F obchádza veľkým oblúkom už len kvôli tej hudbe, čo z nich metastázuje do okolia a samotnú značku má veľmi úzko asociovanú so zbohatlíckym sedláctvom, som sa vopred tešil na všetko to pohoršenie, ktoré vo mne autori dokumentu vyvolajú, aby mi vzápätí, opisujúc úpadok reťazca, dopriali vytúženej katartickej škodoradosti. 

Akurát, ako sa po hodine a pol ukázalo, White Hot je taký riedky, že je to viac paródia na odhaľujúci dokument, než čokoľvek na čo sme od Netflixu zvyknutí. Jeho najšokujúcejším obsahom sú obvinenia, že značka nepredávala plus veľkosti, že mali na tričkách slovné hračky, ktoré niekomu pripadali rasistické a že si dovolili nebyť obchodom absolútne pre každého. Je to asi ako keby niekto nakrútil dokument, kde budem ja fňukať nad tým, že ma uráža existencia kaderníctiev, pretože nemám vlasy a na základe toho sa obklopím právnikmi a budem na najvyššej súdnej úrovni požadovať, aby zjednali nápravu. Až na pár detailov je White Hot o partii profesionálne sa urážajúcich ľudí absolútne netušiacich nič o marketingu a podnikaní, ktorí požadujú, aby firmy robili svoj marketing a podnikateľské plány podľa nich. 

V ideálnom prípade je White Hot len strata času, v tom horšom na to budete čumieť a mať dojem, že vás niekto považuje za úplne neinteligentného. Odstavec o prepnutej verzii politickej korektnosti si odpustím.


White Hot: The Rise and Fall of Abercrombie&Fitch White Hot: The Rise and Fall of Abercrombie&Fitch Reviewed by Rado Ondřejíček on 24 mája Rating: 5

Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.