Inside Job


Keď sa tak obzriem za životom a nerátam Life of Brian, Tajemstvi hradu v Karpatech a Limonádového Joea, najväčšie výbuchy smiechu pri obrazovkách som zažil pri animákoch. Simpsonovci, South Park, SpongeBob Squarepants, Bojack Horseman, Egzorcysta a tak ďalej. Neviem do akej miery je to zvláštne a koľko to hovorí viac o mne, ako o stave sveta, ale také sú fakty. Takto čisto anekdoticky by som povedal, že ak chcete robiť vtipy pre dospelé publikum (áno, vy pózeri, SpongeBob Squarepants JE pre dospelé publikum), naučte sa kresliť a animovať. Stačí úplné základné minimum, pretože očividne záleží na nápadoch a na pointách, nie na tom ako je to technicky spravené.

Tým chcem povedať, že keď zazriem na Netflixe a kadetade nový dospelácky animák, idem po ňom jak Boner po Belzedupovi a ani nemusím vedieť o čom to bude. Naučil som sa tým ľuďom veriť. Môžete mi povedať, že robíte animák a ja vám dám svoj PIN, keby som ho náhodou sám zabudol. No a takto presne som pred pár mesiacmi bez rozmýšľania nabehol na Inside Job, pričom tu by sa zaiste hodilo nejaké zásadné ale, ktoré všetko poprie, lenže nie. Inside Job, presne ako všetky vyššie uvedené, je skvelý.

Autori sa v podstate rozhodli pozbierať všetky konšpirátorské klišé o deep state, iluminátoch a iných vládcoch sveta a tváriť sa, že dobre teda, dajme tomu, že je to tak, ako by to asi v takom úrade na riadenie sveta vyzeralo. A to je Inside Job - prevelice vtipná vízia 9 to 5 rachoty v splnenom mokrom sne Emy Drobnej. Žiadne kopanie sa do zadku (teda občas samozrejme hej), naozajstný sofistikovaný humor, až by som sa nebál povedať, že pre náročné publikum. Plus nie je to len doberanie si konšpirátorov, Inside Job má aj svoje ľudské, životnopravdové linky, presne tak ako ich má trebárs Bojack Horseman. Vlastne tak nejako si Inside Job môžete predstavovať - Bojacka skríženého s niečím, čo by nakrútili Monty Pythons, keby im po Živote Briana a Svätom grále napadlo urobiť niečo o novom svetovom poriadku.

Ako to už chodí, existujúcu prvú sériu dáte za dva večery a to je smutné. Ale dobrá správa je, že včera oficiálne vyšiel trailer na druhú sérue, takže hádam už čoskoro. 


Inside Job Inside Job Reviewed by Rado Ondřejíček on 09 júna Rating: 5

Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.