Peaky Blinders / 6. séria

Peaky Blinders je významný seriál už len z toho dôvodu, že asi nielen pre mňa bol dôvodom, pre ktorý som uveril Netflixu, že to nebude len veľa priemernej béčkovej produkcie na jednom mieste, ale že za svoje predplatné môžem naozaj dostávať veci v kvalite, na akú som si zvykol chodiť do kina, ale v rozsahu, ktorý si kino nemôže dovoliť. Kvôli Peaky Blinders som si začal Netflix pred rokmi predplácať a potom som už neprestal. 

Ostatné dôvody, pre ktoré je to výnimočný seriál sú už oveľa všeobecnejšie a v skratke zhrnuteľné tým, že je to… nuž… výnimočný seriál. Ospravedlňujem sa za tautológiu, ale ľudí, čo by ho ešte nevideli, tu asi nebude toľko, aby som to musel vysvetľovať. Každá nová séria Peaky Blinders bola sviatok a dôvod vyprázdniť si kalendár na víkend. Rád by som išiel s vami na chatu, alebo je fajn že máte svadbu, poprípade viem, že som sľúbil ti pomôcť so sťahovaním, ale je nová séria Peaky Blinders. V mojom svete mal podobnú pozíciu už len Bojack Horseman. 

Tento víkend bol presne takto venovaný šiestej sérii a mám ju za sebou. Ako sa cítim? Som sklamaný, poviem na rovinu. Sklamaný, pretože niekto babral s vecami, na ktorých mal byť položený veľký nápis “Nebabrať!”. Nadávajte mi do konzervatívcov ak chcete, ale šiesta séria je natoľko iná - režisérsky, scenáristicky, vizuálne - že to vyzerá ako iný seriál. Seriál ktorý zrazu nakrúcajú tak, aby sa zbavil množstva zo svojej výnimočnosti a splynul s obvyklou súčasnou seriálovou mustrou. Objavujú sa tam také tie strihové sekvencie, keď kamera do emotívnej hudby pred koncom dielu ukazuje ako sa práve majú jednotlivé hlavné postavy, čo je teda vcelku otravné klišé, nech sa to deje kdekoľvek, ale v Peaky Blinders je to facka divákovi. Okrem toho je príbeh šiestej série značne redší, než tomu bolo zvykom, predvídateľnejší, veľa priestoru je venovaného samoúčelnému manierizmu a potom samozrejme neostáva čas na poriadne vyrozprávanie príbehu a motívov. 

Ak si šiestu sériu pozriete s takými očakávaniami, ako som mal ja a na konci budete mať z toho podobné pocity, tak to slovo, ktoré hľadáte, je samoúčelnosť. Presne taká sa mi šestka zdá byť - samoúčelná. Určite, stále sú to Peaky Blinders, ale… Asi ako aj nový Batman je stále Batman, ale po troch skvelých Batmanoch od Nolana je to akési suché a zbytočné.  

Peaky Blinders / 6. séria Peaky Blinders / 6. séria Reviewed by Rado Ondřejíček on 13 júna Rating: 5

Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.