The Righteous Gemstones


Keď som si vypozeral všetky existujúce série seriálu Succession, v mojom srdci zavládlo otupno. Ostala v ňom diera v tvare úžasne napísaného seriálu o bohatej rodine a všetkom, čo sa deje pod jej oficiálnym povrchom. Mesiac som sa ju snažil zalepiť inak tematizovanými seriálmi, ale nakoniec som rezignoval a poprosil Google o radu v jasne formulovanej otázke "Čo pozerať po Succession?". 

Google poradil viacero vecí, ale hneď na prvý pohľad najviac požiadaviek odfajkol seriál nazvaný The Righteous Gemstones z producie HBO. Lebo je to o rodine, o bohatej rodine a o tom čo sa deje pod jej povrchom.Bonusom v tomto príde bolo to, že Gemstonovci sú superbohatá rodina kresťanského kazateľa, ktorý si na vymývaní mozgov poňatom ako šoubiznis postavil obrovské globálne modlitebné impérium. Lebo nič tak nejde dokopy ako Ježiš Kristus a flotila privátnych lietadiel.

Na rozdiel od Succession, ktorý bol poňatý veľmi vážne, The Righteous Gemstones je čierna komédia. Chvíľu to maskuje, ale niekde od druhej polovice prvého dielu opadnú všetky zábrany a výsledok je... pun intented... boží!


Seriál úžasne balancuje na hranici medzi možnou realitou, očividne konkrétnymi inšpiráciami a čistou paródiou. Spĺňa podmienku úžasne napísaného seriálu, ale namiesto rozjímania nad stavom sveta, čo bol prípad Succession, ide po čistej, inteligentnej, miestami pekne sprosťáckej a naskrze čiernej zábave. Big Lebowského to pripomína nie len tým, že jednu z hlavný úloh stvárnil Johny Goodman. 

Takže ak máte chuť na 9 hodinového Big Lebowského, toto treba brať všetkými desiatimi. Ja som síce úplnu náhradu za Succeession nedostal, ale rovno teraz idem zadať do Google, že čo mám pozerať po The Righteous Gemstones. 

The Righteous Gemstones The Righteous Gemstones Reviewed by Rado Ondřejíček on 08 apríla Rating: 5

Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.