Behind the Curve



Chcete veľa smiechu cez veľa sĺz a máte tak akurát hodinku a pol času? V tom prípade jednoznačne na Neflixe vyhľadajte dokument Behind the Curve. Už dávno som nezažíval pri telke také spontánne výbuchy smiechu ako pri tejto autentickej sonde do života vedúcich členov a členiek Flat Earth Society, teda ľudí veriacich, že Zem je plochá a všetko ostatné je žido-jaštersko-CIA-FBI-neviemčoešte konšpirácia slúžiaca na zotročenie hlúpych ovcí, medzi ktorých oni samozrejme nepatria, lebo oni (a iba oni!) vedia.

Dokument je spravený cez rozhovory s ľuďmi, ktorí celé hnutie pred pár rokmi spustili, youtuberské existencie, jedinci presne takí pošahaní, ako si ich predstavujete a zároveň dostatočne vychcaní, aby sa celé plochozemstvo stalo pre nich skvelým zdrojom v podstate bezprácneho príjmu. Do toho v menšej miere názory vedeckej komunity reagujúce na faktografické nezmysly a občasný názor psychológov veľmi zrozumiteľne vysvetľujúce, ako sa vôbec takéto anti-intelektuálne hnutia vedia stať realitou. 

Bez toho, aby tvorcovia plochozemcov nejako súdili dochádza k množstvu supervtipných momentov. Keď si naplánujú experiment a ten vyjde presne tak, ako má vyjsť, ak je Zem zakrivená a potom zúfalo hľadajú vysvetlenia, ktoré neznížia predaj všetkého toho propagačného materiálu, ktorý produkujú, keď sa na pozadí začne rozvíjať romantický aj keď očividne jednostranný príbeh medzi ambicóznym konšpirátorom a sexy konšpirátorkou, keď zaznievajú argumenty typu "celý život sa mi smiali, že som hlúpy, ale potom som objavil ľudí, čo veria v plochú Zem, vstúpil som medzi nich a tu sa mi už nikto neposmieva", keď ešte aj v plochozemskom hnutí nastane rozkol medzi väčšími a menšími debilmi a kopa ďalších anekdot, ktoré tu nechcem vyspoilovať. 




Priebežne si popri tom samozrejme uvedomujete tu hrôzu, že preboha aj tieto tupelá majú volebné právo a už sú ich minimálne státisíce. Ja osobne som sa pri tom utešoval, že gro tohto absurdného vymletia sa nachádza v Amerike a u nás to zatiaľ až tak vážne nehrozí, ale dlho mi to nevydržalo, lebo zároveň bežal volebný víkend a spolu s ním jasné dôkazy, že naši blbci síce ešte vo veľkom neobjavili plochozemskosť, ale za to majú svoje vlastné symptómy, oveľa nebezpečnejšie než bizarnú kozmológiu. 

Skrátka, kráľovská zábava, podobná škodoradosť ako v prípade dokumentu FYRE, ale smejeme sa ešte oveľa väčšiemu množstvu, oveľa horšie postihnutých jedincov. Pozerať výhradne v tričku Ľuďom jebe. 

Behind the Curve Behind the Curve Reviewed by Rado Ondřejíček on 18 marca Rating: 5

Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.