The Good Place




Kým budeme ešte pár dní čakať na tú štvrtú sériu Unbreakable Kimmy Schmidt, dajme si malý predkrm z podobného cesta. Podobným cestom myslím, že je to seriál a je to seriál srandovný, ale nie prvoplánovo a ešte je troška aj vážny, ale nie natoľko, aby prestal byť srandovný. 
Volá sa The Good Place a jeho prvá séria má jednu z najlepších úvodných premís, akú som v poslednej dobe videl. Akože mali ma už len keď som si prečítal perex, ani som to nemusel zapnúť. Má aj druhú sériu a aj tá má veľmi nápaditú premisu, ale musel by som vám vyspoilovať celú prvú sériu, aby som vám prezradil viac o tej druhej. Skrátka je to zaujímavé aj v druhej sérii ale úplne inak než v prvej. 
Ide teda o toto: The Good Place je miesto, kam len tí najlepší z ľudí idú po smrti, aby prežili večnosť v šťastí. Všetci ostaní idú do Bad Place, aby ich tam mučili najironickejšími z trestov. Zaiste chápete, na ktorú rozšírenú rozprávku to celé odkazuje. Celé je to tam veľmi praktické, s architektami, ktorí to celé dizajnujú, byrokraciou a tak ďalej. Tvorcovia sa s tým totálne vyhrali, už len kým divákovi vysvetlia prostredie hodia do pľacu kopu filozofických žartíkov a priebežne pridávajú ďalšie, najmä keď sa na scéne objavia hlavné postavy obývajúce svet, napríklad chalanko, ktorý bol za pozemského života profesorom etiky, bývalá filantropická miliardárka alebo hlavná hrdinka Eleanor, o ktorej vlastne tiež nemôžem teraz nič napísať, lebo už len to je spoiler. 



Podobne ako pri Kimmy Schmidt, celkový dramaturgický oblúk vlastne ani nie je taký podstatný. Oveľa podstatnejšie je samotné odvíjanie sa, všetky tie dialógy a situácie o dobre, zle, vzťahoch, utrpení a tak dále a tak dále... skrátka keby sa to púšťalo prvákom na filozofii tak by to určite fungovalo, a ešte by to bolo aj oveľa lepšie než sexistické egotripy vyšinutého docenta Piačeka, ktorý tieto veci na FiF UK prednášal mne a mojim spolužiakom. A pritom, nezabúdajme, stále je to v prvom rade vtipné. Nie asi až tak vtipné ako Kimmy Schmidt, lebo The Good Place má občas hluché miesto, ale stále veľká zábava. Určite to treba aspoň opáčiť, už len preto koľko inšpirácie to následne dá na krčmové debaty.
The Good Place The Good Place Reviewed by Rado Ondřejíček on 25 mája Rating: 5

Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.