Squid Game

Squid Game som si ani nechcel púšťať. Internetový hajp. memečká a hlavne dlhodobá pozícia najobľúbenejšieho seriálu medzi mainstreamovým publikom mi hovorili, že to bude prázdna kravina, ktorú vlastne už vyspoilovali všetky tie informácie o súťažiacich bojujúcich na život a na smrť v detských hrách. Ale nakoniec som si teda pustil, že skúsim jeden diel a uvidím. 

Dopozeral som to až do konca a to samé už o niečom svedčí. Ten seriál v prvom rade klame telom, respektíve svojim PR. Nie je to žiadna násilná a šokujúca verzia Takešiho hradu, je to normálne kinematografické dielo. Kompletný príbeh, vyvíjajúce sa postavy, kopa zápletok, posolstvá a to všetko. Možno som len čakal veľmi málo, ale fakt som bol príjemne prekvapený. 

Ono nakoniec o to chladnokrvné vraždenie vlastne ani tak nejde. Čaro grafického násilia funguje v prvom dieli, čiastočne ešte v treťom, keď sa postavy nezabíjajú v rámci hry, ale vo voľnom čase. Zároveň treba uznať, že hlavne prvá vyvražďovacia scéna je fantasticky nakrútená. Vedel som, čo príde, ale aj tak som pociťoval reálnu úzkosť, keď sa to začalo diať. Neskôr však na hocijaké násilie divák otupie, čo nepochybne bude tiež jeden z dojmov, ktorý si má divák odniesť. Squid Game je v prvom rade plný metafor. Neveľmi maskovaných a rafinovaných, ale furt metafor. Či ich ľudia donekonečna riešiaci na internete len tú násilnú časť aj pochopili, to je iná vec. 

To čo reálne dáva seriálu šancu udržať diváka až do konca je jeho príbeh, kostra, ktorá by mala fungovať, aj keď z nej odpárate všetku tú krv. A tá funguje najskôr skvele, veď kvôli nej som aj pozeral ďalej. Časom sa ale ukáže, že bola plná slepých uličiek a tak v poslednej tretine je to už celkom nuda a posledné dva diely som dopozerával so značným sebazaprením, lebo tam sa už naozaj nedeje nič nepredvídateľné a seriál sa stáva karikatúrou svojej prvej, oveľa lepšej polovice. Squid Game funguje kým neodhalí všetky svoje prekvapenia, potom už len čakáte koho tvorcovia nechajú vyhrať. 

Máte si to pozrieť alebo nie? Máte tomu dať šancu. Nie je to taká blbosť, ako to vyzerá, ale ani to nie je také dobré, ako by to mohlo byť. Je to každopádne popkultúrny artefakt, o ktorom sa dá veľa diskutovať, čiže už len kvôli tomu aby na nadchádzajúcich vianočných večierkoch reč nestála bude dobré vedieť o čom to naozaj je. 

Squid Game Squid Game Reviewed by Rado Ondřejíček on 21 októbra Rating: 5

Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.