Clickbait


Clickbait je detektívka. Dalo by sa povedať, že veľmi moderná, zlievajúca dokopy mnoho aspektov súčasnej spoločnosti a ešte zároveň aj vychovávajúca a to viac ako len podprahovo. Neviem do akej miery sa na produkcii netflixových seriálov finančne podielajú treťosektorové granty namierené na budovanie krajšieho sveta, ale keby sa podieľali, takýto seriál by vďaka nim vznikol. Čo netvrdím, že je samo o sebe zlé. V tomto prípade to nie je zlé takmer vôbec, je to niečo, čo som si uvedomil, až keď som sa pustil do tohto textu.

V centre pozornosti stojí chlapík, ktorý vyzerá ako vzorný otec rodiny, obľúbený kolega a tak celkovo riadny člen spoločnosti. Potom sa na internete objaví video, na ktorom dobitý, očividne v rukojemníckej situácii, ukazuje tabuľky s textami, v ktorých sa priznáva k ubližovaniu ženám. Tiež je na nich napísané, že ak video dosiahne 5 miliónov videní, tento pán zomrie. Od tohto momentu sa tvorcovia pokúsili vymodelovať, čo sa bude diať. Sociálne médiá, bulvár, blízka rodina, aktivizmus, trollizmus a nad tým všetkým samozrejme sprvoti neveľmi ochotná polícia. 

Osem dielov rozmotáva hľadanie páchateľov, motívov a predovšetkým života hlavného hrdinu a všetkých okolo nich. Je to veľmi pekne nakrútené, napínavé, dostatočne uveriteľné a pozerá sa to samo. Smelo si Clickbait môžete zaradiť k vašim obľúbeným kriminálnym sériám a minisériám. Niečo ako The Night Of napríklad.


Problém, a to sa teraz snažím opatrne našlapovať na tenkom lade spoilovania, je vyvrcholenie. Zvrat za zvratom a to celé ešte raz kompletne otočené dovedie tvorcov ku koncu, ktorý je síce šokujúci, ale tak troška smiešny. Poučný a absolútne nestereotypný, to nepochybne, dokonca asi aj originálny, ale v kontexte toho celého skrátka smiešny. 

Ale viete čo, dopozeral som, zamyslel som sa nad tým a nakoniec som si povedal, že to vlastne ani až nevadí. Keby tomu dali o jednu dramatickú otočku menej, bolo by podľa mňa oveľa lepšie, ale kto som ja, aby som radil, ako sa píšu seriály. Dobré bingeovanie to bolo tak či tak. 



Clickbait Clickbait Reviewed by Rado Ondřejíček on 21 septembra Rating: 5

1 komentár:

  1. Neviem. Tiež som to síce dopozeral, ale len aby som videl, ako to ukončia. A ukončili to pre mňa trápne a neuveriteľne.

    Keď tam bolo to video, čakal som niečo úplne iné, skončilo to ako tuctová detektívka. Nevyužitý potenciál.

    A potom také tie veci - otravná ženská, jedna aj druhá, detektív chodiaci informovať rodinu domov (to naozaj tak funguje v amerike? neverím), novinári stojaci celý deň pred domom (really?), obligátna oblizovačka dvoch chlapov absolútne nesúvisiaca s dejom, vlúpačky do domov robené s ľahkosťou (zaujímavé v týchto amerických seriáloch, vždy keď treba, má niekto sklené vstupné dvere, prípadne rovno odomknuté alebo kľúč pod rohožkou...), hackovanie účtov ako nič, atď atď. Druhú sériu by som nedal.

    OdpovedaťOdstrániť

Používa službu Blogger.