Space Force



Neviem, či sa to deje len mne, že som troška otupjejeval, ale zdá sa mi, že na Neflixe síce pribúda aktuálne celkom veľa vecí, ale je v tom hrozné množstvo balastu - všelijakých dokumentov na úrovni toho, čo chodí bežne v televízii, reality shows, teenagerské seriály a tak ďalej, ale akosi nič výrazné, do čoho by sa dalo schuti zadrapnúť. Takže keď aj prezerám odporúčania, tituly sa mi zlievajú a musím si občas vyslovene povedať, aby som dal niečomu šancu, že predsa niečo tam dobré musí byť. 

A tak som prišiel k Space Force. Podľa názvu som si myslel, že to bude ďalší dokument, alebo ďalšie žánrové scifíčko, ale obed už som mal navarený, prichystaný pred telkou a prvý diel mal polhodinu, čo bol ideálna dĺžka na pohodlný príjem kalórií, počas ktorého mi je v podstatne jedno, že obsah plynúci z obrazovky plne nesaturuje všetky zmysly. To je skrátka môj spôsob akým testujem, či niečo neznáme vôbec pozerať. 

Space Force ale nie je scifíčko a už vôbec nie dokument, aj keď chvíľku to nie je úplne zrejmé. Je to komediálny seriál v hlavnej úlohe so Steveom Carellom. To je ten, ktorý v Despicable Me dabuje Grua. Carell je zároveň aj spoluautorom scenára Space Force a podarilo sa mu ho spoluautorovať tak, že po piatich minútach bolo zrejmé, že toto chcem pozerať, pretože to bude nielen zábava, ale ešte aj zábava súčasná a dokonca veľmi inteligentná. A potom, keby ma náhodou ešte nepresvedčili, sa ukáže že druhú hlavnú úlohu v tom hrá John Malkovich. Chápete, John Malkovich v parodickej komédii. Nespomínam si, že by som také niečo, či už vo filme alebo ako seriál, videl. Inak hrá v tom aj Lisa Kudrow z Friends, ak by ste to potrebovali vedieť, ale k tej ja mám skôr chladný až apatický vzťah (ako k celým Friends), takže na mňa to nefungovalo. 

Space Force je o vedení amerického vojenského programu, ktorý má za úlohu postaviť na vojenskú základňu na Mesiaci, lebo prezident tak chce. Toľko v skratke a s dôrazom na trumpovské zameranie celého jedného satirického plánu. Ostatné plány sú blné brilantných postrehov o rozdieloch vojenského a civilného myslenia, geopolitike, medzigeneračných svetoch, modernom svete, politickej korektnosti a tak všeličo možne. V podstate je to celé konverzačka, ale s pointami pri ktorých som vybuchoval do hlasného smiechu, čo sa mi teda pri telke už veľmi dávno nestalo. Tiež je tam parádna scéna, kde šimpanz v kozme, riadený posunkami zo Zeme, opravuje družicu. 

Otvorený koniec napovedá, že po týchto desiatich dieloch by mala prísť aj ďalšia séria a to sa už vopred veľmi teším. 
Space Force Space Force Reviewed by Rado Ondřejíček on 18 augusta Rating: 5

Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.