Woman in the House Across the Street From the Girl in the Window

Woman in the House Across the Street From the Girl in the Window je pozoruhodný názov a ja mám pre také slabosť. Nejako sa mi zdá, že keď už tvorcovia prídu s netradičným názvom, tak sú si fakt istí v tom, že majú pod ním ukrytý veľmi sebavedomý obsah, navyše natoľko odlišný od priemeru, že znesie očakávania položené naň skrzevá ten čudný názov. Napríklad Lemony Snickett's Series of Unfortunate Events - tam to vyšlo parádne, alebo What We Do in the Shadows - skvelý seriál... a tak ďalej. Vychádza to natoľko dobre, že v mojich očiach je to skrátka pravidlo. Čudný názov indikuje dobrý seriál, film alebo knihu. 

Akurát, že každé pravidlo má potvrdzujúcu výnimku, pričom pokiaľ ju nemá hneď, istotne sa časom dočká. Toto pravidlo sa jej dočkalo pri Woman in the House Across the Street From the Girl in the Window. Česť jeho pamiatke.

Okrem názvu je sľubný aj trailer a Kristen Bell v hlavnej úlohe je fajn, lebo som si ju už raz obľúbil v The Good Place a podvedomie vraví, že by si určite starostlivo vybrala, kde bude hrať. Nuž, do faka aj s takýmito radami. Toto skrátka nie je dobrý seriál a už vôbec nie dobrý príbeh. Je to čudný príbeh, odlišný od priemeru, to sedí, v tom sa pravidlo dlhého názvu nemýli. Ale okrem tej čudnosti je to už nič iné pozitívne. Je to čudnosť pre čudnosť. 

Zápletka o žene vyrovnávajúcej sa so smrťou dieťaťa vínom a antidepresívami je pretkaná mnohými absurdnosťami a jedným veľmi hlúpym koncom. Rozumiem, tvorcovia sa s nami hrajú, aby sme nevedeli, čo sú predstavy a čo realita a tak videli svet očami hlavnej hrdinky, akurát sa im to sakra vymkne z rúk a niekedy v tretine tvorby sa očividne začali v autorskej miestnosti prekrikovať, kto vymyslí onakvejšiu haluz. Dozor bol očividne vtedy na záchode alebo čo, takže vo finále Netflix nakrútil seriál, ktorý je skrátka, pre nevhodnosť iného výrazu, kravina. A to je tá najhoršia mutácia čudnosti.

Obvykle nepíšem o seriáloch, ktoré sa mi nepáčia, ale tomuto som dal priestor. Jednak kvôli tomu, že som s ním strávil celú jeho dĺžku (ešte aj jednotlivé diely sú nezvyklo krátke, asi aby podporili celý komediálno-dramatický mišmaš) a potom najmä preto, že dúfam, že niekto mi to možno celé dáko dovysvetlí a ja si budem môcť začať vážiť čas s ním strávený a prípadne aj vrátiť do hry svoje pravidlo o korelácii čudného názvu a kvality obsahu. 

Woman in the House Across the Street From the Girl in the Window Woman in the House Across the Street From the Girl in the Window Reviewed by Rado Ondřejíček on 07 februára Rating: 5

Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.