Pretend It's A City


Som ortodoxným zástancom tvrdenia, že hundranie, pindanie, poprípade rovno pičovanie môže byť regulérna umelecká forma poskytujúca nielen katarziu ale aj nezanedbateľné množstvo úprimnej zábavy. Viem o čom hovorím, prispel som tomuto svetu tisíckami uhundraných článkov. Hundral som na internete, v novinách, v televízii, knižne aj naživo na besedách. Kedysi som hundral viac, a aj keď s menšou intenzitou, hundrem dodnes. Samozrejme, dôležitou vecou na tom celom ovládať remeslo, lebo hundrať vie hocikto, amatérskych hundrošov sú plné ulice, ale nás podkutých profesonálov je (našťastie) len pár. 

Taká Fran Lebowitz hundre prvú ligu už desiatky rokov. A keďže nežije v Bratislave ale v New Yorku, nepíše stĺpčeky do Sme ale do New Yorkera a jej dobrým kamarátom (ak vôbec takí uhundraní ľudia majú dobrých kamarátov) je legendárny režisér Martin Scorsese, jej hundranie, schopnosť mať ostroformulovaný názor na absolútne čokoľvek a talent jednou dokonale naformulovanou vetou polovicu sveta uraziť a druhú polovicu pobaviť je teraz na Netflixe k nahliadnutiu prostredníctvom krásnej minisérie nazvanej Pretend It's A City. 

Vy sa pozeráte a Fran pindá. Či už to hovorí publiku na vystúpení, v nejakej televíznej relácii alebo priamo Scorsesemu, stačí jej nadhodiť tému a spustí monológ. Je jedno či s jej názorom súhlasíte alebo nie, podstatná je forma. Jej rokmi praxe vyšľachtená technika spočíva v konštantnom servírovaní poínt. Takže vy sedíte doma a počúvate ako úžasná mizantropka neznáša všetkých naokolo a pravdepodobne by neznášala aj vás, ale bavíte sa. Či už dáva o turistoch, športovcoch, správaní sa ľudí ku knihám, alebo čomkoľvek inom, je to zábava. Nechceli by ste ju mať doma ani desať minút, ale takto z Netflixu čisté potešenie. Voľným spojivkom všetkých dielov sú premeny New Yorku, ale neznášať blížnych svojich je globálne zrozumiteľná intelektuálna kratochvíľa, takže medzikultúrny prenos zážitok nijako nezhoršuje. 

Škoda, že to má tak málo dielov. Našiel som vo Fran Lebowitz spriaznenú dušu a keby sa dalo, zapol by som si ju každý deň aj trikrát. Ak ste aspoň troška ako ja (a mnohí určte ste), toto je utešiteľský skvost pre vaše mysle. 

Pretend It's A City Pretend It's A City Reviewed by Rado Ondřejíček on 11 februára Rating: 5

Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.