I Know This Much Is True


O I Know This Much Is True som sa dozvedel z vašich tipov na najlepší seriál minulého roku. Len čo som zavesil storku o tom, že som sa pustil do jeho pozerania, hneď mi viacerí napísali, ako ho nedopozerali, lebo bol príliš depresívny a ťaživý. Teraz, keď som ho ja sám dopozeral, dávam za pravdu obom názorom, ale tomu prvému oveľa viac.

IKTMIT je vynikajúci seriál, aj ja by som ho vedel zmestiť medzi tri najlepšie z minuloročnej produkcie. A áno, zároveň to je veľmi depresívne a ťažívé sledovanie. Zvlášť ak sa zvyknete vciťovať do postáv, tento seriál vás môže občas normálne bolieť. Je to ako staršie firmy Larsa von Triera, napríklad Prelomiť vlny, alebo Tanečnica v tme. Rozdiel v prospech IKDMIT je v tom, že za celých takmer šesť hodín ani raz neprekročí tenkú hranicu medzi vykresľovaním neradostných osudov a citovým vydieraním diváka. Niežeby občas nebalansoval, ale skrátka neprekročí. Navyše, a to nechcem priveľmi spoilovať, vy ktorí ste zo samej úzkosti, neustáleho kriku a bezútešna odpadli niekde v polovici, skúste dopozerať do konca. Kus pozitívnej katarzie sa doň tvorcom podarilo dostať, takže výsledný dojem ani zďaleka nie je taký, ako keď to niekde na konci štvrtej zo šiestich častí hlavnému hrdinovi kompletne všetko padá na hlavu. 

Zjednodušene váš čaká príbeh dvoch bratov - dvojičiek. Jeden je paranoidný schizofrenik a druhý sa ho snaží dostať von z psychiatrického ústavu. Oboch bratov hrá Mark Ruffalo a jeho výkon je úplne brutálny. Muselo to byť produkčné peklo nakrúcať ich spoločné scény, už len preto že postavy majú síce rovnaké tváre ale dosť odlišné fyziognómie, čiže asi musel hrať najskôr jedného brata, potom schudnúť a hrať druhého. A možno to spravili inak, čo ja viem... nie je to podstatné, stačí vedieť že obe hlavné postavy sú zahraté vynikajúco. 

Poznávacím znamením je homogénne pochmúrna, neurotická atmosféra, veľa sa tam strácajú nervy, veľa sa trpí za chyby dávno minulé. Ale úžasne to drží pohromade, v celej tej nadživotnej negativite je zabalený krásny ľudský príbeh, vymyslený síce na hrane znesiteľnosti alebo skvelo nakrútený a ani chvíľu nenudiaci. 

I Know This Much Is True I Know This Much Is True Reviewed by Rado Ondřejíček on 15 februára Rating: 5

Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.