Disenchantment



Že Matt Groening urobil nový seriál špeciálne pre Netflix bolo pre mňa rovnako šokujúce ako zistenie, že Matt Groening ešte vôbec niečo nové robí. Ja byť ním, ležím už len doma, púšťam si staré epizódy Simpsonovcov a nechávam sa zalievať pocitom vnútornej spokojnosti pri každom dobrom vtipe, ktorý som tam kedysi vymyslel. Keby ma to prestalo baviť, šiel by som sa pozrieť do banky, koľko som dnes zarobil predajom šálok s Homerom, poprípade by som ešte aj skontroloval ako idú tričká, ale určite by sa mi nechcelo ísť s kožou na trh s ďalším seriálom. Veď čo ak to nevyjde, čo ak všetci povedia, že načo to vôbec, keď to už nie je také dobré ako kedysi. Lenže to som ja a nielenže ja nie som Groening, ale ešte aj moje uvažovanie očividne vysvetľuje, prečo on je Groening, má nový seriál na Netflixe a ja mám akurát tak priveľa času. 
Groeningov nový seriál sa volá Disenchantment a je výborný. Ako inak. Zasadený do prostredia magického kráľovstvá, hlavné úlohy v ňom má princezná, vzpurný elf a démon. Vo vedľajších úlohách je zvyšok kráľovstva a celý svet, ktorý si Groening s partiou vymysleli. Zatiaľ vyšla len prvá polovica, desať dielov, každý necelá polhodinka. Má to aj celkový dramatický oblúk, ale skôr to je také haluzenie a množstvo situačného humoru, čiže ak aj človek chvíľu nepozerá, väčšinou to z dejového hľadiska časom vykryje. Určite mu však ujde nejaký dobrý žart, lebo dobrými žartami, presne toho simpsonovsko-futuramistického vtipu to je osádzané celé durchom-durch. 
Niekto upätý v recenzii na SME napísal, že je v tom urážlivý a dokonca rasistický humor. Na to sa dá povedať len "Nigga, please!" a nevšímať si to. Nič rasistického samozrejme v celom seriáli nie je, je to pekne poctivý humor, ktorý má plniť to, čo humor robí, teda byť vtipný a baviť a nie fúkať niekomu ubolenú dušičku. 
V piatok príde nový Bojack Horseman, čiže o víkendový program máte postarané ale dovtedy pri troche snahy hravo dáte aj tento Disenchantment. Pozerá sa to samo, presne ako predchádzajúce Groeningove veci a Matt nielenže išiel s kožou na trh aj keď nemusel, ale sa aj pekne vrátil domov, spokojnejší než predtým. Zatiaľčo si to užíva, ja čakám, kým Netflix zavesí druhú polovicu dielov.
Disenchantment Disenchantment Reviewed by Rado Ondřejíček on 12 septembra Rating: 5

Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.