Suits / Mad Men


Pamätáme tie časy, keď sme všetci pozerali v telke Dr. Housea a boli sme z toho hrozne múdri, takže keby mi v tých dňoch obvoďáčka povedala, že mám lupus, okamžite by som jej povedal, že nikdy, ale fakt že nikdy to nie je lupus. Potom policajti, vyšetrovatelia a sudcovia - tiež veľmi nepríjemné, keď máte prácu o ktorej už každý videl aspoň desať seriálov a presne vie, čo máte robiť - až som časom natrafil aj na seriál o vlastnej profesii. Mad Men sa to volá a aj keď už to má pár rokov, nedávna zbežná kontrola potvrdila, že stále jeden z najlepších seriálov aký som kedy videl. Boli časy, keď som ho polopovinne predpisoval kolegom v agentúre a občas som pred klientom ohuroval nejakou figúrou z neho vytiahnutou. 
Mad Men je seriál o ľuďoch z reklamnej agentúry niekedy na prelome 50. a 60. rokov. Čuduj sa svete, väčšinou tam riešia podobné problémy, aké sme riešili v reklame v treťom tisícročí, dokonca prichádzajú na riešenia podobnými postupmi. Jednotlivé funkcie sú tam síce troška poposúvané, a všetci tam vkuse fajčia a pijú, lebo veď aj reklama sa občas vyvíja, ale inak sa z toho aj laik dozvie veľmi veľa a nebude to úplne vedľa ani dnes. Zároveň to je seriál, kde prvýkrát vystrelili John Hamm a Elisabeth Moss v hlavných úlohách a je to celé ani nie tak vtipné, alebo obzvlášť múdre, ale také smart, ako hovoria na Horehroní. Spomenul som si naň po dlhej dobe tento rok, keď som na vytrvalé naliehanie Netflixu okúsil iný seriál - Suits.
Suits je to isté ako Mad Men, miestami ale že úplne to isté, len prenesené z reklamnej agentúry do právnickej firmy. Tá mustra so svojráznou hlavnou postavou, intrigánskymi nadriadenými, horlivým učňom, nemesis v podobe ambiciózneho kolegu a ešte aj so sekretárkou ako najdôležitejšou osobou vo firme funguje rovnako dobre. Stále to je smart, ako hovoria na Zemplíne, výborné dialógy, zápletky plné odborného žargónu, ale inak zrozumiteľné, dej ktorý možno ťahať donekonečna a atmosféra, pri ktorej vám je jasné, že takto nejako ale oveľa nudnejšie to asi vyzerá aj praxi. 
Mad Men už skončil, myslím že to malo dovedna sedem sezón, Suits ešte pokračujú, nedávno vyšli nové diely a aj keď to opakovanie madmenovského receptu je citeľné, stále je to dobrá náhrada. Oba seriály, ak ste ich ešte neskúsili, sú slušný binge-watch, dajú sa hocikedy prerušiť, bez toho, aby ste sa stratili, takže rozhodne odporúčam, ak máte zrazu v sobotu poobede dve hodiny času, neviete čo s ním a nechce sa vám púšťať do ničoho priveľkého.
Suits / Mad Men Suits / Mad Men Reviewed by Rado Ondřejíček on 27 augusta Rating: 5

Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.